Wednesday, January 10, 2007

Forum Ekonomi Anjuran Barisan Rakyat Pandan


Ramai yang meramalkan ekonomi Malaysia akan menjadi gawat pada 2007. Kesannya sudah mula dirasakan oleh rakyat terutamanya golongan berpendapatan rendah. Suara-suara mengkritik kebijaksanaan dasar-dasar ekonomi yang dijalankan oleh UMNO dan Barisan Nasional sudah mula kedengaran dimana-mana. Kenaikan kadar jenayah ragut dan rompakan adalah petunjuk bahawa pengagihan kek ekonomi kita semakin menyusut dan meruncing. Gejala rasuah semakin membesar dan menjadi wabak didalam negara kita.

Kenaikan harga minyak, kenaikan harga eletrik dan air dan ditambah pula dengan kenaikan harga tol semakin menghimpit kehidupan rakyat. Beban kos pembangunan yang sepatutnya diselenggaranya secara cermat dan bijaksana oleh kerajaan dibebankan kepada rakyat. Jurang pendapatan antara golongan kaya dan miskin didalam negara kita semakin melebar. Yang kaya bertambah kaya, yang miskin papa kedana.

Apakah halatuju sebenar ekonomi negara? Apakah Dasar Ekonomi Baru (DEB) betul-betul memberi faedah terbanyak kepada rakyat? Apakah punca yang menyebabkan banyak dasar-dasar ekonomi kerajaan gagal dalam perlaksanannya? Apakah penyelesaian sebenar bagi kemelut ekonomi negara?

Sila hadir beramai-ramai pada 14 Januari ini di Hotel Maluri Inn untuk mendengar dan mengambil bahagian dalam membicarakan persoalan-persoalan ekonomi yang menyentuh kepentingan kita semua.

2 comments:

paraparacibaianz said...

salam...pesal lngsung x der uptade blog pandan nie? semua ajk buat apa?? ish bikin malu nama pandan jek..

paraparacibaianz said...

nik,zek n ajak2 lain buat apa? takn duk sje jek..program pon x der..info pon x der..baur la keje jgn asik duk sumbang muka kt YB iskandar jek..

Ceramah Umum Bantahan Kenaikan Harga Tol

Sekitar Jamuan Hari Raya Aidilfitri Anjuran PKR Pandan dan Ampang